Over Octopus
Octopus Accountancy Software is 100% Belgische software, 100% in de cloud en absoluut waarde voor je geld.
Waar kan je ons vinden?
Octopus laat accountants en ondernemers digitaal samenwerken. Met meer dan 66.000 dossiers en 2.400 accountants die Octopus gebruiken, bieden we kostenefficiënte oplossingen die voldoen aan de Belgische wetgeving en regelmatige updates op basis van klantenfeedback.
Onze hoogtepunten
6 mei 2002
maart 2005
februari 2010
maart 2013
oktober 2015
augustus 2017
februari 2018
2018 - 2022
januari 2020
januari 2021
Officiële oprichting Inaras nv
Theo startte Inaras nv op, wat het begin markeerde van een avontuur dat de boekhoudsoftware-industrie zou transformeren. Het eerste logo, dat vernieuwing en groei symboliseert, werd gelanceerd.
Eerste deelname beurs Ondernemen
Octopus debuteerde op de beurs Ondernemen in 2005, waardoor het bedrijf direct in contact kwam met toekomstige gebruikers en waardevolle feedback ontving voor de softwareontwikkeling.
Samenwerking met Intersentia
De publicatie van het handboek "Computerboekhouden met Octopus", dankzij een samenwerking met uitgeverij Intersentia.
Het is een waardevolle bron voor zowel studenten als professionals die de digitale boekhouding willen verkennen.
Import eerste elektronische factuur & eerste deelname Forum For the Future
In 2013 importeerde Octopus zijn eerste elektronische UBL-facturen, een significante stap in de digitalisering van de boekhoudprocessen. We namen ook deel aan het Forum For the Future, een belangrijk sectorevenement dat sinds 2008 plaatsvindt.
Lancering Click & Book App
De lancering van de Click & Book App in oktober 2015 was een mijlpaal voor Octopus in de mobiele markt. Gebruikers kunnen eenvoudig boekingen beheren en toegang krijgen tot hun financiële informatie.
E-facturatie & Peppol
In augustus 2017 sloot Octopus zich aan bij het Peppol-netwerk, waardoor gebruikers snel en veilig facturen kunnen uitwisselen in een gestandaardiseerd formaat. Dit bevordert efficiënte en transparante B2B-transacties.
Automatisch inlezen van bankafschriften + Franstalig handboek éditions édipro
In 2018 introduceerde Octopus twee belangrijke ontwikkelingen: automatische bankafschriften en een Franstalig handboek van éditions édipro. Deze uitbreidingen benadrukten Octopus' inzet voor gebruiksgemak en toegankelijkheid.
Ons team
Van 2018 en 2022 groeide het Octopus-team tot 17 personen, wat zowel de succesvolle bedrijfsgroei als de toewijding aan kwaliteitsservice en -ondersteuning aan gebruikers weerspiegelt.
Een nieuwe website
De lancering van een nieuwe website in januari 2020 bood een frisse, gebruikersvriendelijke interface die de toegang tot informatie en diensten voor klanten en geïnteresseerden verbeterde.
Lancering van het klantenportaal
In januari 2021 introduceerde Octopus een klantenportaal, waarmee een nieuw tijdperk van interactie en samenwerking tussen accountants en hun cliënten begon. Dit portaal maakte een gestroomlijnde uitwisseling van documenten en samenwerking mogelijk.
Onze vacatures
Wil je graag deel uitmaken van ons team? Kijk even of er openstaande vacatures zijn!
Ons team
Altijd al benieuwd geweest wie de gezichten zijn achter Octopus?
Ontmoet ze hier, want samen maken we Octopus sterk!
Een vraag? Of interesse in een vrijblijvend gesprek? Contacteer ons!