Een vraag over jouw Octopus factuur?
a. Ik wil mijn factuur ontvangen via mail/post
b. De gegevens op mijn factuur zijn verkeerd.
c. Gelieve mijn factuur naar een ander e-mailadres te sturen
d. Het totaalbedrag van mijn factuur klopt niet
e. Ik snap niet goed waarvoor ik betaal
f. Ik ga niet akkoord met jullie factuur
g. Ik heb een rappel ontvangen maar de originele factuur niet
h. Het lukt mij niet om de factuur te openen
Vind je het antwoord op jouw vraag toch niet? Contacteer ons!
a. Ik wil mijn factuur ontvangen via mail/post
Stuur een mailtje naar info@octopus.be met de verkozen levering van je factuur.
Wij passen dit zo snel mogelijk aan.
b. De gegevens op mijn factuur zijn verkeerd
Stuur ons een mailtje (info@octopus.be) als antwoord op de ontvangen factuur, of zorg ervoor dat je factuurnummer in de mail vermeld staat.
Geef duidelijk mee wat je nieuwe gegevens zijn en of er sprake is van een nieuw BTW-nummer.
Wij passen je gegevens zo snel mogelijk aan.
c. Gelieve mijn factuur naar een ander e-mailadres te sturen
Geen probleem!
Stuur ons een mailtje (info@octopus.be) als antwoord op de ontvangen factuur, of zorg ervoor dat je factuurnummer in de mail vermeld staat.
Geef duidelijk mee naar welk e-mailadres wij uw factuur in de toekomst kunnen versturen.
d. Het totaalbedrag van mijn factuur klopt niet
Onze facturen worden automatisch gegenereerd volgens de gegevens die we van u hebben. Klopt er volgens u iets niet aan het totaalbedrag van deze factuur dan kijken we dit graag eens na voor u.
Stuur ons een mailtje (info@octopus.be) als antwoord op de ontvangen factuur, of zorg ervoor dat je factuurnummer in de mail vermeld staat.
Geef duidelijk mee waarom het totaalbedrag niet zou kloppen, wij kijken dit zo snel mogelijk na en sturen je indien van toepassing de aangepaste factuur of een creditnota op.
e. Ik snap niet goed waarvoor ik betaal
Stuur ons een mailtje (info@octopus.be) als antwoord op de ontvangen factuur, of zorg ervoor dat uw factuurnummer in de mail vermeld staat.
Vermeld duidelijk wat je niet goed snapt aan je factuur en wij proberen dit zo snel mogelijk te verduidelijken voor jou.
f. Ik ga niet akkoord met jullie factuur
Stuur ons een mailtje (info@octopus.be) als antwoord op de ontvangen factuur, of zorg ervoor dat uw factuurnummer in de mail vermeld staat.
Vermeld duidelijk waarom je niet akkoord gaat met jouw factuur.
Wil je je abonnement aanpassen of opzeggen, kijk dan naar onze veelgestelde vragen onder 'wijzigen abonnement'.
g. Ik heb een rappel ontvangen maar de originele factuur niet
Normaal gezien vind je de originele factuur terug in de bijlage van jouw rappel.
Gelieve ons e-mailadres toe te voegen in uw mailtoepassing zodat onze e-mails steeds goed kunnen toekomen.
Indien je liever jouw factuur via de post ontvangt dan kan je ons dit laten weten als antwoord op jouw rappel.
h. Het lukt mij niet om de factuur te openen
Onze facturen worden je steeds toegezonden als PDF en als XML.
In sommige toepassingen moet je even zoeken naar de bijlage. Meestal kan je de bijlage erkennen door een afbeelding van een 'paperclip'.
Kan je de bijlage toch niet openen?
Registreer je dan gratis op het Octopus Acces Point voor Peppol via het menu 'Bestellen, Registreer uw digitale postbus op Peppol'.
Je zal onze facturen dan steeds kunnen terugvinden via het menu 'DMS, Inkomende Peppol Documenten'.
Je kan er ook voor kiezen om je factuur via de post ontvangen. Zie eerste vraag op deze pagina.